Nazywam się Agnieszka Rykaczewska, jestem
dyplomowanym specjalistą emisji i higieny głosu, logopedą medialnym,
neurologopedą i polonistą. Szeroko rozumiana komunikacja od zawsze była w
centrum moich zainteresowań. Swoją pracę zawodową rozpoczynałam w 1997 r. w
trójmiejskich mediach. W 2004 r otworzyłam w Gdyni prywatny gabinet
logopedyczny. Od tego czasu zajmuję się terapią mowy, komunikacją językową oraz
terapią zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego. Prowadzę również warsztaty
i szkolenia specjalistyczne.
Swoje zainteresowania i działania zawodowe
skupiam głównie na trzech dziedzinach: warsztatach z emisji głosu, terapii
jąkania i stymulacji metodą Tomatisa ® . Kilkunastoletnie doświadczenie
zawodowe pozwoliło mi przygotować autorskie programy, które pomagają
uczestnikom w życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym. Regularnie współpracuję
z innymi specjalistami podnosząc jakość zajęć.
Wykształcenie:
Podyplomowe Studium Logopedii Medialnej,
Uniwersytet Gdański
Podyplomowe Studium
Neurologopedyczne, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe Studium Emisji i
Higieny Głosu, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe Uzupełniające
Studium Terapii Logopedycznej, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe Studium Logopedii
Szkolnej, Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdańsku
Filologia polska,
pięcioletnie studia magisterskie, Uniwersytet Gdański
Ukończone szkolenia i
warsztaty specjalistyczne:
- Trener metod relaksacyjnych dla dzieci (Studio
Psychologiczne Joanna Węglarz)
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w
pracy z grupą (Studio Psychologiczne Joanna Węglarz)
-
Jak zacząć prowadzić webinary i kursy on-line (Karolina Czerwonka Akademia Kursowebinarów)
- METODA TOMATISA poziom 4 (Tomatis
Developpement S.A. Luksemburg)
- METODA TOMATIS Poziom 3
(Tomatis Developpement S.A. Luksemburg)
- METODA TOMATISA Poziom 2 (Tomatis
Developpement S.A. Luksemburg)
-
Trener - szkoleniowiec ( Erudiogroup)
-
Trening regulacji emocji (Centrum Rozwoju Osobistego we Wrocławiu)
-
Wczesna nauka czytania "Kocham czytać" (prof. Jadwiga Cieszyńska,
autorka Metody Krakowskiej)
-
METODA TOMATISA Poziom 1 (Tomatis Developpement S.A. Luksemburg)
-
Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mowy z uwzględnieniem
konsekwentnej współpracy z rodziną, stopień II praktyczny (Specjalistyczne
Centrum Terapii Jąkania dr. M. Chęćka)
-
Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mowy z uwzględnieniem
konsekwentnej współpracy z rodziną, stopień I (Specjalistyczne Centrum Terapii
Jąkania dr. M. Chęćka)
-
Jąkanie wczesnodziecięce (prof. T. Tarkowski, Fundacja Orator)
-
Kurs „Integracja Odruchów Twarzy” według metody dr Svietłany Masgutowej
(Międzynarodowy Instytut dr Svietłany Masgutowej)
-
Trzystopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i
młodzieżą z autyzmem (Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku)
-
Kurs szkoleniowy w zakresie stymulacji audio-psycho-lingwistycznej za pomocą
metody Tomatisa (Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie)
-
Szkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie kinezjologii edukacyjnej metody
dr Paula Dennisona i Gail Dennison (Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów)
-
Pedagogiczny kurs kwalifikacyjny (Combidata Sopot)
-
Seminarium naukowe „Teoretyczne i praktyczne zagadnienia terapii osób z
autyzmem i zespołem Aspergera”
-
Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Diagnoza i usprawnianie (alalia)
(Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie)
-
Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym
napięciem mięśniowym (dr A. Regner, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
-
Dziecko z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego – leczenie
wielospecjalistyczne, diagnoza i terapia zaburzeń mowy (dr Pluta-Wojciechowska,
Polski Związek Logopedów)